MARKETING I OBSŁUGA KLIENTA DLA BRANŻY WYKOŃCZENIOWEJ

administrator taktyczny/moderator
Awatar użytkownika
Posty: 868
Rejestracja: 25. wrz. 2014, 13:38

MARKETING I OBSŁUGA KLIENTA DLA BRANŻY WYKOŃCZENIOWEJ

Postautor: AdminMZ » 12. sty. 2015, 11:23

MARKETING I OBSŁUGA KLIENTA DLA BRANŻY WYKOŃCZENIOWEJ
informacja prasowa nt. książki, 7 stycznia 2015

Szanowni Państwo,
poniżej znajdą Państwo informacje o jedynej tego typu książce na polskim rynku.
**
Niektóre branże, choć wciąż nieliczne, mają swoje książki nt. marketingu. Niestety, do tej pory chyba nikt w formie książkowej nie pochylił się nad tą tematyką dla firm wykonawczych w branży remontowej. Aż do teraz: wydawnictwo pt. „Marketing usług i obsługa klienta w branży wykończeniowej. Podręcznik dla firm remontowych, handlowo-usługowych i architektów wnętrz” właśnie wszedł do sprzedaży. – Uznałem, że warto. Wykończenia to bardzo rozdrobniona, lokalna działalność, choć już często objęta wsparciem producentów czy dystrybutorów materiałów do budowy i wykończenia wnętrz. Mimo tego wiedza dotycząca bardziej optymalnego świadczenia usług powinna też przyjść jeszcze z innej strony – mówi Maciej Matczak z Usługowy.biz, wydawcy książki. – A ja mam taką własną misję – zależy mi, żeby usługodawcy byli wyedukowani i jak najbardziej profesjonalni, w końcu sam mam z nimi styczność jako klient – śmieje się.
Dla kogo przeznaczona jest ta publikacja? Po pierwsze dla właścicieli oraz pracowników zajmujących się usługami, takimi jak remonty budynków i mieszkań, montaż instalacji elektrycznych, gazowych, hydraulicznych, systemów wentylacji, kominków itd. Po drugie dla architektów wnętrz. Po trzecie dla przedsiębiorstw oferujących artykuły wyposażenia (np. okna, rolety, meble na wymiar), gdzie istotny jest produkt (np. właśnie rolety), ale jednak ważną rolę odgrywa również sama usługa oraz proces obsługi, w tym przygotowanie oraz wykonanie projektu zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta oraz na czas. Książka może być interesująca również dla inżynierów i studentów oraz osób mających w inny sposób styczność z usługami wykończeniowymi.
Treść książki – Marketingiem usług zajmuję się zawodowo już od kilkunastu lat – w tej dziedzinie dużą rolę odgrywają metody radzenia sobie z pewną negatywną cechą usług, jaką jest niematerialność. Jednym ze sposobów jest oczywiście sam proces obsługi prowadzony we właściwy sposób. I dlatego też ten element, choć przecież zawiera się już w pojęciu marketingu, otrzymał odrębne miejsce w tytule książki – mówi Maciej Matczak.
W publikacji mowa jest także o kilku składnikach oferty firmy usługowej. Jest ich niedużo, ale na pewno więcej niż tylko produkt i cena, na które najczęściej zwraca się uwagę. O niektórych, takich jak rola personelu, bardzo często się zapomina w praktyce, a o innych, takich jak tzw. dowody materialne, usługodawcy nawet niekiedy w ogóle nie wiedzą.
O czym jeszcze można przeczytać? O roli komunikowania korzyści, często źle rozumianych przez przedsiębiorców, o konieczności edukacji klienta, a również o tym, w jaki sposób użytkownicy usług postrzegają jakość i co jest dla nich w niej podstawowe, najważniejsze. Także o budowaniu wizerunku lokalnej firmy, o podstawowych działaniach cenowych w usługach i o lojalności klientów.
Osobna część poświęcona jest różnym aspektom komunikacji czy też inaczej mówiąc, budowaniu komunikatu, który trafia do klienta. Tutaj można znaleźć opis kolejnych etapów wykonywania usługi, od umówienia aż po kontakty posprzedażne. Krótko opisane są różne typy klienta i podstawy wywierania wpływu. Szerzej poruszony jest temat narzędzi promocyjnych – promocji sprzedaży, marketingu bezpośredniego i specyfiki reklamy usług w lokalnych mass mediach.
Oprócz informacji nt. tych elementów „tradycyjnego” marketingu usług, w książce opisane są też podstawy marketingu internetowego oraz elementy odpowiedzialności prawnej usługodawcy wobec klienta (konsumenta oraz przedsiębiorcy). Kilka rozdziałów mówi o metodach pomiaru działań marketingowych.
– Nie jestem zwolennikiem prostego prezentowania rozwiązań, takich jak np. „kup sobie skórzaną teczkę i chodź z nią na spotkania z klientami”, choć niewątpliwie w wielu wypadkach jest to dobry pomysł – mówi Maciej Matczak. – Przede wszystkim zależy mi na wyjaśnieniu, jakie są oczekiwania klientów wobec usługi oraz mechanizmy marketingowe usług. Dopiero na bazie tej wiedzy proponuję wysnuwanie wniosków nt. konkretnych rozwiązań dla danego usługodawcy; najważniejsze jest jednak dla mnie to, by fachowiec zrozumiał, w jakim celu coś robi i jak jego pracę postrzega klient – wtedy też samemu łatwiej będzie zaproponować własne pomysły marketingowe, dopasowane do specyfiki swojej działalności, konkretnego lokalnego rynku, a nawet do własnych cech charakteru – dodaje.
Konstrukcja książki. Proporcje treści dobrane są tak, by odpowiadały bieżącym potrzebom lokalnych firm w zakresie marketingu usług oraz oczywiście możliwościom dostarczania wiedzy dzięki takiemu narzędziu, jakim jest książka. Na każdy temat przeznaczone są dwie strony rozkładowe, stanowiące niewielkie rozdziały, a jeśli któryś temat wymaga większej objętości, opisany jest np. w dwóch rozdziałach. Po pierwsze – pozwoli to utrzymać większą uwagę Czytelnika (ciąg dalszy można przeczytać np. następnego dnia), a po drugie – narzuca autorom pewną dyscyplinę szanowania miejsca oraz czasu Czytelnika, bycia konkretnym i zwartym.
Dostępność publikacji. Książkę na razie można kupić w Internecie, na stronie http://www.us ługowy.biz (można pisać z polskimi znakami bądź bez). Szeroka dystrybucja w księgarniach stacjonarnych nie jest przewidziana, aczkolwiek w miarę zainteresowania odbiorców być może publikacja pojawi się również w innych księgarniach internetowych.
Dla Czytelników mamy rabat na książkę zakupioną na http://www.us ługowy.biz: 20% do końca lutego 2015; należy w formularzu zamówienia wpisać w odpowiednie pole kod rabatowy: 20luty15
Pytania. Czytelników i osoby zainteresowane tą tematyką oraz książką zachęcam do kontaktu: Maciej Matczak, info@uslugowy.biz , tel. 601 175 196.
Załączniki
ksiazkaM.jpg
ksiazkaM.jpg (1.13 MiB) Przeglądany 6430 razy

Awatar użytkownika
Posty: 440
Rejestracja: 02. paź. 2014, 11:43

Re: MARKETING I OBSŁUGA KLIENTA DLA BRANŻY WYKOŃCZENIOWEJ

Postautor: Czumak » 18. sty. 2015, 18:58

Wow! Ta pozycja wydaje się ciekawa. Nawet bardzo. I fajnie, że jest podane źródło, w którym można dokonać jej zakupu. :D

Posty: 1269
Rejestracja: 14. gru. 2016, 21:12

Re: MARKETING I OBSŁUGA KLIENTA DLA BRANŻY WYKOŃCZENIOWEJ

Postautor: Kokin33i » 22. lip. 2022, 14:59

Na pewno warto poświęcić więcej uwagi na obsługę klientów, aby mieli z nami jak najlepsze doświadczenia i z chęcią wracali. Serdecznie mogę polecić do sprawdzenia świetny artykuł - http://alfanews.pl/jak-budowac-pozytywn ... -klientow/ który właśnie te aspekty porusza. Warto sie zapoznać i jeśli potrzebujecie to dopracujecie swój biznes, aby generował jeszcze lepsze efekty sprzedażowe w długim terminie utrzymując ich przy sobie.

Posty: 589
Rejestracja: 22. sie. 2017, 8:01

Re: MARKETING I OBSŁUGA KLIENTA DLA BRANŻY WYKOŃCZENIOWEJ

Postautor: Kleja » 09. sie. 2023, 10:37

Jak każda branża i tutaj dobra reklama i marketing to podstawa.

Posty: 1508
Rejestracja: 10. paź. 2018, 20:12

Re: MARKETING I OBSŁUGA KLIENTA DLA BRANŻY WYKOŃCZENIOWEJ

Postautor: bekomo » 19. mar. 2024, 14:37

Czym Wy się kierowaliście podczas wyboru reklamy dla swojego biznesu? Osobiście mogę Wam wszystkim polecić sprawdzić porady w artykule na stronie - https://fyvee.pl/2024/02/14/budowanie-r ... -cyfrowej/ .

Wróć do Książki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Najnowszwe wypowiedzi

Awatar użytkownika
Posty: 3025
Re: kostka brukowa

data » 29.03.2024, 9:34

Kompleksowe usługi od projektowania przez sprzedaż aż po układanie kostki brukowej świadczy profesjonalna firma https://goodbruk.pl/ Współpraca z nimi jest
Awatar użytkownika
Posty: 3025
Re: klimatyzacja domowa

data » 29.03.2024, 8:51

Firmą specjalizującą się w montażu klimatyzacji w różnego rodzaju budynkach jak mieszkania, domy, biura czy lokale usługowe jest https://mwklima.pl/ Zajmą się wszystkim kompleksowo.
Awatar użytkownika
Posty: 499
Re: Budowa domu a prawo archeologiczne

data » 29.03.2024, 8:50

Ja miałem taką sytuację. Działka znajduje się blisko wykopalisk i musiałem mieć nadzór archeologa. Też obawialiśmy się, że przez to nasza budowa się mocno opóźni, ale tak nie było.
Awatar użytkownika
Posty: 3025
polski producent błonnika

data » 29.03.2024, 8:44

Jeśli szukacie certyfikowanego zakładu produkcji ekologicznej błonników roślinnych to koniecznie skontaktujcie się z
Awatar użytkownika
Posty: 3025
częśći motoryzacyjne online

data » 29.03.2024, 8:31

Miejscem w którym znajdziecie wysokiej jakości sprawdzone części motoryzacyjne jest https://eets.pl/ Wśród nich są między innymi akcesoria i materiały plandekowe, części niezbędne do
Awatar użytkownika
Posty: 3025
Re: Ksiegowość w firmie

data » 29.03.2024, 8:16

Każdemu kto poszukuje firmy zajmującej się digitalizacją dokumentów polecam zajrzeć do
Awatar użytkownika
Posty: 3025
alby sklep

data » 29.03.2024, 8:00

Z własnego doświadczenia wiem że wysokiej jakości dewocjonalia posiada sklep
Awatar użytkownika
Posty: 3025
Re: Zakupy internetowe

data » 29.03.2024, 7:32

Z własnego doświadczenia wiem że wysokiej jakości dewocjonalia posiada sklep
Awatar użytkownika
Posty: 258
Re: Trądzik

data » 29.03.2024, 7:12

Słyszałam o trądziku że ten o podłożu hormonalnym można łagodzić stosują tabletki antykoncepcyjne o odpowiednim składzie. Zresztą na tej stronie https://antykoncepcjanamiare.pl/dwuskla
Awatar użytkownika
Posty: 1021
Re: balustrady na schodach - propozycje

data » 29.03.2024, 2:37

Nie wiem, ale mnie się wydaje, że będą mimo wszystko dużo efektywniejsze. Poza tym nie musicie martwić się, że się zbiją czy coś, bo są właśnie wykonane z hartowanego szkła i

Eksperci na forum

Awatar użytkownika
Posty: 170
Re: Wymiana ogrzewania

data » 20.04.2023, 14:44

Czas starych systemów grzewczych, opartych na spalaniu paliw kopalnych nieubłaganie dobiega końca. Na szczęście mamy dużo lepszą alternatywę, jaką jest prąd elektryczny. Wbrew obiegowej
Re: Powietrzna pompa ciepła - czy to dobry pomysł?

data » 02.09.2022, 15:35

Czy powietrzna pompa to dobry pomysł? Dane mówią same za siebie! Zachęcam do zapoznania się z krótkim wpisem: https://www.viessmann.pl/pl/prasa/aktua ...
Awatar użytkownika
Posty: 82
Jak czytacie książki, czyli książkowe rytuały

data » 30.09.2021, 9:25

Zapraszam do zamieszczania opisu swoich rytuałów na Najciekawsze opisy zaprezentujemy w nowej audycji na
Co należy przygotować przed ociepleniem poddasza pianą PUR?

data » 23.03.2020, 15:13

Zanim przejdziemy do ocieplania budynku, konieczne jest staranne przygotowanie podłoża, czyli tej warstwy, na którą zostanie nałożona izolacja termiczna. Istnieje cała lista zadań i testów,
Awatar użytkownika
Posty: 60
Re: Aranżacja łazienki

data » 29.12.2019, 17:38

Proponuję minimalistyczną łazienkę, w której półki będą utworzone z karton-gipsu. Blat/półka na umywalkę może być w formie dwóch drewnianych płyt. Całość uzupełni podłużne
Awatar użytkownika
Posty: 33
Re: Ogrzewanie na podczerwień - koszty

data » 03.07.2019, 16:36

Mówiąc o „stratach” w układzie grzewczym powinniśmy odnosić się do ogrzewanego budynku a nie samych urządzeń grzewczych. Celowo pomijam teraz temat źródeł ciepła i ich sprawności.
Kominy przemysłowe

data » 01.10.2018, 11:01

Przedstawiamy zbiór informacji związanych z tematyką kominową dla sektora przemysłowego. Firma Jeremias Systemy Kominowe ma sporo do zaprezentowania w tym temacie. Wiele nietypowych rozwiązań
Awatar użytkownika
Posty: 524
Re: Zanim popełnisz błędy przy budowie domu

data » 30.08.2018, 22:48

Witam Spis treści oraz 50 przykładowych stron jest na https://www.bdb.com.pl/domy_bez_bledow_ ... adnik.html Nie było dotąd zgłoszeń, by nawet dyletant nie zrozumiał treści, a zakupiło już
Awatar użytkownika
Posty: 15
Re: Ile za ocieplenie?

data » 27.08.2018, 16:51

Nadal aktualny temat, Producenci od tamtej pory raczej nie wymyślili nic nowego godnego uwagi: Kolor ma znaczenie, tak ogólnikowo świadczy o właściwościach danego produktu. Warto się
Awatar użytkownika
Posty: 22
Re: Jak wybrać lokalizację pod budowę domu

data » 14.05.2018, 11:43

Tak jak wspomniano już wcześniej, wybór lokalizacji jest bardzo istotny. Należy dokładnie przemyśleć swoje preferencje, myśląc również o przyszłości. Poza tym warto pamiętać o