Sprawdzanie reklam
Posty: 25
• Strona 1 z 1
- Samuel Sz
- Posty: 249
- Rejestracja: 02. paź. 2014, 12:41
Sprawdzanie reklam
Nie ukrywam, że zainspirowała mnie działalność AdBustera, o której przeczytałem tu na forum. A może redakcje portalu obud.pl i chemiabudowlana.info zajęłyby się również sprawdzaniem niektórych budowlanych reklam?
- Bum
- Posty: 227
- Rejestracja: 02. mar. 2015, 23:48
Re: Sprawdzanie reklam
To nie przejdzie. Takie portale muszą z czegoś żyć! A jak odstraszą reklamodawców, to nie utrzymają się na rynku. Brutalna prawda.
- Sekator U
- Posty: 137
- Rejestracja: 20. paź. 2014, 7:29
Re: Sprawdzanie reklam
A moim zdaniem taka działalność tylko przysporzyłaby sympatyków obu portalom. W świecie, gdzie zbyt wiele rzeczy jest tylko kwestią ceny, pewna doza niezależności może budzić tylko szacunek!!! A zwiększona ilość odwiedzin na stronie dałaby się przekuć nawet na zwiększone zyski z reklam.
- Lusiak Marian
- Posty: 388
- Rejestracja: 20. paź. 2014, 8:09
- Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Re: Sprawdzanie reklam
Sekator U pisze:A moim zdaniem taka działalność tylko przysporzyłaby sympatyków obu portalom.
Tak, tak! Sympatyków i procesów sądowych. Firmy w obronie swojego dobrego imienia są gotowe na wszystko. Wytoczą ci proces nawet jak nie mają racji, a potem wykończą przedłużającym się w nieskończoność procesem i związanymi z tym kosztami!!!
- MadMax
- Posty: 438
- Rejestracja: 25. wrz. 2014, 17:14
Re: Sprawdzanie reklam
Oczywiście nie jestem tego pewien, ale obecnie nie ma chyba reklamy mówiącej o budownictwie, którą można byłoby przetestować. Jest wprawdzie reklam gładzi, ale tam nikt nie przegina pałki. To raczej spot wizerunkowy. Zero przechwałek. Ale takiej z cyklu... nasze jest najlepsze, bo jest nasze, to obecnie naprawdę nie ma!
- BDB
- Posty: 524
- Rejestracja: 17. lut. 2015, 1:10
Re: Sprawdzanie reklam
Lusiak Marian pisze:Sekator U pisze:A moim zdaniem taka działalność tylko przysporzyłaby sympatyków obu portalom.
Tak, tak! Sympatyków i procesów sądowych. Firmy w obronie swojego dobrego imienia są gotowe na wszystko. Wytoczą ci proces nawet jak nie mają racji, a potem wykończą przedłużającym się w nieskończoność procesem i związanymi z tym kosztami!!!
Każdy kij ma dwa końce! Pamięta Pan zapewne sprzed chyba 10 lat proces pewnej kobiety w USA co posądziła któryś koncern papierosowy o śmierć jej męża z powodu palenia papierosów? Wygrała ileś tam milionów dolarów.
Podobnie jest z reklamami w Polsce. Jest to kwestia tylko czasu, gdy któryś z prężnych a młodych adwokatów zechce nieźle zarabiać na procesach przeciwko reklamodawcom. A jest w czym wybierać i przebierać.
Wystarczy np. podać o odszkodowanie producenta co reklamował, że jego farba jest odporna na szorowanie. Wygrana zapewniona, bo nie ma takiej farby i nie będzie. Trzeba tylko znaleźć grupkę młodych gniewnych, co wskażą takie zastosowania i też zarobią, bo producent tego wygrać nie może. Gdyby reklamował, że jego farba ma podwyższoną odproność na szorowanie, wtedy nie ma się czego uczepić.
Czy np. klej co to kropelka utrzymuje słonia przyklejonego do sufitu. Zauważył Pan, że pewna reklama impregnatu do drewna kilka lat temu głosiła, że drewno po zimpregnowaniu ich preparatem jest wieczne. Od ub. roku już zmieniono reklamę i teraz podają, że drewno jest odporne na deszcz, ale wymaga ponowienia impregnacji co 5 lat. Coś musiało być na rzeczy, prawda? Jest tego tyle, że właściwie łatwiej wskazać reklamę, która nie kłamie. Nie tylko w budownictwie.
Przykładowo, są ostatnio reklamy o sprzedaży na raty że przez 6 czy 12 miesięcy raty są 0 %. Tak dosłownie. Czekam jak jakiś krewki adwokat ich łupnie i zmusi do pobierania przez ten czas należności w wysokości 0%.
Podobnie rzecz się ma z charakterystykami energetycznymi domów w projektach, które już muszą stanowić zawartość każdego projektu budowlanego. Tylko czekać, jak się pojawią kancelarie adwokackie, które będą łupić architektów jeśli po zamieszkaniu przez rok czy dwa, okaże się że dom zużywa energii więcej niż przewidziano w projekcie. Jeśli różnica wyniesie 3-5 % to pewnie nikt nie będzie z tego robił problemu. Jednak już spotkałem projekt, który podaje zaniżenie o ponad 25%. Wtedy jest się o co sądzić, bo zawyżone koszty eksploatacji odnosi się zgodnie z Dyrektywą EPBD do okresu życia domu czy mieszkania kupionego od developera - czyli 30 lat. Policzmy: nadpłata w zużyciu energii cieplnej w wysokości 1800 zł rocznie x 30 lat = 54 tysiące złotych wypłacane z góry. Za koszty adwokackie zapłaci przegrywający. Ale to temat na inny wątek.
Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski
bdb.com.pl
bdb.com.pl
- Exactly
- Posty: 193
- Rejestracja: 17. lut. 2015, 11:58
Re: Sprawdzanie reklam
Trzeba jednak uważać. Firmy są silne ekonomicznie i jednostka im nie podskoczy. Był taki gość, który prowadził w internecie program kulinarny. Pewnego dnia porównał tatar z Sokołowa z innym. Ponieważ porównanie nie wypadło zbyt dobrze dla pierwszego z nich, to w podziękowaniu Sokołów pozwał gościa do sądu o jakieś kosmiczne odszkodowanie za utratę wizerunku, czy coś tam, coś tam.
- ROMCIO
- Posty: 211
- Rejestracja: 25. wrz. 2014, 17:23
Re: Sprawdzanie reklam
To są materiały o tej sprawie , o której napisał Exactly:
http://di.com.pl/news/48725,0,Sokolow_S ... jnosc.html
http://natemat.pl/72345,sokolow-przyzna ... dpuszczaja
http://di.com.pl/news/48725,0,Sokolow_S ... jnosc.html
http://natemat.pl/72345,sokolow-przyzna ... dpuszczaja
- Super B
- Posty: 133
- Rejestracja: 03. gru. 2014, 12:59
Re: Sprawdzanie reklam
Pamiętam tę sprawę. Szum był spory. I w sumie... myślę, że Sokołów zaszkodził sobie tą akcją. Bardzo sobie zaszkodził!
- Krzysztof Rumszewski
- Posty: 209
- Rejestracja: 04. paź. 2014, 23:10
Re: Sprawdzanie reklam
Czyli, jak ktoś jest bogaty, to nawet prawo i przyzwoitość może ominąć Stara prawda
- Czumak
- Posty: 440
- Rejestracja: 02. paź. 2014, 11:43
Re: Sprawdzanie reklam
Zatem nadzieje na to, że Obud zabierze się za weryfikację reklam... raczej znikome
- BDB
- Posty: 524
- Rejestracja: 17. lut. 2015, 1:10
Re: Sprawdzanie reklam
Trzeba pamiętać, że akcja weryfikacji reklam, natychmiast pozbawi wpływu z reklam, bo nie będzie reklamodawców. Ponieważ, cel takiej akcji będzie szlachetny i ma służyć klientom, to moim zdaniem, szansę ma tylko organizacja, na której istnienie złożą się klienci i konsumenci. Zakładając, że 10% obywateli jest zainteresowane taką akcją (choć powinno 99,9% - za wyjątkiem właścicieli firm produkujących), to niechaj każdy wpłaci tylko 1 zł rocznie, to kwota 3 mln zł wystarczy na pensje 3-4 inżynierów, badania i wynajem aparatury.
Czy to do zrealizowania? Teoretycznie, tak. Praktycznie jednak wątpię, gdyż nasz naród w większości jest leniwy i woli narzekać niż "ruszyć 4 litery z siedzenia" - co widać chociażby po frekwencjach na wszystkich wyborach i tego efektach.
Pozdrawiam,
Czy to do zrealizowania? Teoretycznie, tak. Praktycznie jednak wątpię, gdyż nasz naród w większości jest leniwy i woli narzekać niż "ruszyć 4 litery z siedzenia" - co widać chociażby po frekwencjach na wszystkich wyborach i tego efektach.
Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski
bdb.com.pl
bdb.com.pl
- POCIEch
- Posty: 201
- Rejestracja: 19. gru. 2014, 13:43
- Lokalizacja: Raz tu, raz tam
Re: Sprawdzanie reklam
BDB pisze:Praktycznie jednak wątpię, gdyż nasz naród w większości jest leniwy i woli narzekać niż "ruszyć 4 litery z siedzenia"
Moim zdaniem, ma pan niestety 100% racji.
- BDB
- Posty: 524
- Rejestracja: 17. lut. 2015, 1:10
Re: Sprawdzanie reklam
A propos:
Dwa dni temu bodajże na którymś Discovery była relacja z badania skuteczności środków do mycia. Badano: zwykłe najtańsze mydło, żel do mycia i mydło w płynie. Wynik dla niektórych był szokujący:
- w płynie 65% skuteczności,
- żel 80% skuteczności,
- zwykłe mydło ponad 98% skuteczności.
Badania robili biologowie na własne poznawcze życzenie.
Pozdrawiam,
Dwa dni temu bodajże na którymś Discovery była relacja z badania skuteczności środków do mycia. Badano: zwykłe najtańsze mydło, żel do mycia i mydło w płynie. Wynik dla niektórych był szokujący:
- w płynie 65% skuteczności,
- żel 80% skuteczności,
- zwykłe mydło ponad 98% skuteczności.
Badania robili biologowie na własne poznawcze życzenie.
Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski
bdb.com.pl
bdb.com.pl
- Czesio
- Posty: 225
- Rejestracja: 14. paź. 2014, 12:22
Re: Sprawdzanie reklam
I teraz mogą już zapomnieć o sponsorowaniu swoich badań przez międzynarodowe koncerny chemiczne
- ROMCIO
- Posty: 211
- Rejestracja: 25. wrz. 2014, 17:23
Re: Sprawdzanie reklam
Nie wiem, czy pamiętacie ale pod koniec komuny (w latach 80) powstał Tygodnik Każdego Konsumenta - VETO. Zajmował się rynkiem konsumenckim i szeroko rozumianą publicystyką. Niestety wchodził on w konflikty z producentami i w końcu zabrakło mu reklam do przeżycia. A podejmował naprawdę ciekawe inicjatywy sprawdzające producentów i handlowców.
- POCIEch
- Posty: 201
- Rejestracja: 19. gru. 2014, 13:43
- Lokalizacja: Raz tu, raz tam
Re: Sprawdzanie reklam
I tak to właśnie się kończy jeśli ktoś odważy się naruszyć interesy wielkich firm, a nie jest popierany przez inną wielką firmę
- BDB
- Posty: 524
- Rejestracja: 17. lut. 2015, 1:10
Re: Sprawdzanie reklam
ROMCIO pisze:Nie wiem, czy pamiętacie ale pod koniec komuny (w latach 80) powstał Tygodnik Każdego Konsumenta - VETO. Zajmował się rynkiem konsumenckim i szeroko rozumianą publicystyką. Niestety wchodził on w konflikty z producentami i w końcu zabrakło mu reklam do przeżycia. A podejmował naprawdę ciekawe inicjatywy sprawdzające producentów i handlowców.
Co właśnie jest dowodem na to jak żądzą pieniądza jest świat zepsuty. Mało tego, są powołane instytucje do ochrony klientów, ale ich działania wołają o pomstę do nieba. Na przykład walą ostre kary finansowe Microsoftowi, że niby monopolizuje rynek, co w żadnym stopniu nam nie pomaga, bo nam jest wszystko jedno jaki system operacyjny steruje naszym komputerem, a pomaga innym firmom przebić się na rynek. W efekcie mamy misz-masz i jeden program pracuje pod konkretnym systemem, a pod innym już nie i jesteśmy zmuszeni do zakupów bez wyboru. Miało być lepiej a jest gorzej. Nam jest potrzebny urząd, który wyeliminuje niecne praktyki supermarketów, gdzie na półkach jest cena niższa niż naliczana w kasie, nam potrzebny jest urząd, który zadba, by w paliwie nie było wody lub zamienników niszczących silniki, by w kiełbasie było 90% mięsa a nie 15, by zamrożona ryba skadała się w 100% z ryby a nie w 90% z lodu.
Proszę zauważyć, że jeśli takie pismo broniące klientów i dla naszego dobra wydawane do utrzymania potrzebuje jakichś środków (nie zysku), to jaki problem w tym, by koszty pisma pokrywał rząd? Przecież to są grosze w skali roku! Rząd woli wydawać miliony na delegacje służbowe, telefony służbowe, kolejne auta czy koszty reprezentacji bądź na premie roczne. Oczekuję, że powstanie jakaś społeczna organizacja (jeśli nie jest?) i zapyta podczas najbliższej kampanii wyborczej kandydatów dlaczego takiego pisma się nie wydaje lub zapyta o to kiedy wyda? Inna sprawa, to która stacja TV to będzie transmitować i który dziennikarz podejmie taki temat?
Jerzy Zembrowski
bdb.com.pl
bdb.com.pl
- Ciechonski Jan
- Posty: 215
- Rejestracja: 01. paź. 2014, 9:43
Re: Sprawdzanie reklam
BDB pisze:ROMCIO pisze:Nie wiem, czy pamiętacie ale pod koniec komuny (w latach 80) powstał Tygodnik Każdego Konsumenta - VETO. Zajmował się rynkiem konsumenckim i szeroko rozumianą publicystyką. Niestety wchodził on w konflikty z producentami i w końcu zabrakło mu reklam do przeżycia. A podejmował naprawdę ciekawe inicjatywy sprawdzające producentów i handlowców.
Co właśnie jest dowodem na to jak żądzą pieniądza jest świat zepsuty. Mało tego, są powołane instytucje do ochrony klientów, ale ich działania wołają o pomstę do nieba. Na przykład walą ostre kary finansowe Microsoftowi, że niby monopolizuje rynek, co w żadnym stopniu nam nie pomaga, bo nam jest wszystko jedno jaki system operacyjny steruje naszym komputerem, a pomaga innym firmom przebić się na rynek. W efekcie mamy misz-masz i jeden program pracuje pod konkretnym systemem, a pod innym już nie i jesteśmy zmuszeni do zakupów bez wyboru. Miało być lepiej a jest gorzej. Nam jest potrzebny urząd, który wyeliminuje niecne praktyki supermarketów, gdzie na półkach jest cena niższa niż naliczana w kasie, nam potrzebny jest urząd, który zadba, by w paliwie nie było wody lub zamienników niszczących silniki, by w kiełbasie było 90% mięsa a nie 15, by zamrożona ryba skadała się w 100% z ryby a nie w 90% z lodu.
Proszę zauważyć, że jeśli takie pismo broniące klientów i dla naszego dobra wydawane do utrzymania potrzebuje jakichś środków (nie zysku), to jaki problem w tym, by koszty pisma pokrywał rząd? Przecież to są grosze w skali roku! Rząd woli wydawać miliony na delegacje służbowe, telefony służbowe, kolejne auta czy koszty reprezentacji bądź na premie roczne. Oczekuję, że powstanie jakaś społeczna organizacja (jeśli nie jest?) i zapyta podczas najbliższej kampanii wyborczej kandydatów dlaczego takiego pisma się nie wydaje lub zapyta o to kiedy wyda? Inna sprawa, to która stacja TV to będzie transmitować i który dziennikarz podejmie taki temat?
I jak tu nie przyznać Panu racji? Jak? W 100% podpisuję się pod Pańskim wpisem!
- Czesio
- Posty: 225
- Rejestracja: 14. paź. 2014, 12:22
Re: Sprawdzanie reklam
Ale rząd ma w odwłoku problemy konsumentów
- RRRWWWCCC
- Posty: 149
- Rejestracja: 02. paź. 2014, 13:23
Re: Sprawdzanie reklam
Czesio pisze:Ale rząd ma w odwłoku problemy konsumentów
Kolejny rząd... dodajmy
- SWAwolnik
- Posty: 83
- Rejestracja: 26. mar. 2015, 15:24
Re: Sprawdzanie reklam
Wiele firm produkuje buble lub zwyczajnie oszukuje klientów. Ale mjeśli ktos wyrazi z tego powodu niezadowolenie i zrobi to mw sposób publiczny, to taka firma zastrasza gościa procesem sądowym. A wiadomo, że możliwości opłacania prawników ma większe i jeszcze w koszty to wrzuca!!!
- Georgina89
- Posty: 363
- Rejestracja: 05. paź. 2017, 10:01
Re: Sprawdzanie reklam
Dokładnie, takie testowanie jest bardzo ryzykowane
- janina43
- Posty: 1247
- Rejestracja: 29. lis. 2016, 13:54
Re: Sprawdzanie reklam
Pomyśl koniecznie o identyfikacji wizualnej marki, na https://blog.chroma.pl/jak-za-pomoca-no ... -produktu/ dowiesz się więcej. Reklama musi być spójna z celem firmy, logo, nazwa, strona, gadżety promocyjne - to wszystko musi się zgadzać. Dzięki temu można wiele zyskać w oczach klientów i zdobywać nowych.
- Kamilla36
- Posty: 852
- Rejestracja: 17. lis. 2018, 21:50
Re: Sprawdzanie reklam
Jak szukacie sobie profesjonalnego studia graficznego do stworzenia logo, to zerkajcie na stronę https://goodproject.pl/projektowanie-lo ... ogo-bytom/ . Sama może zacznę regularnie korzystać z ich oferty, bo jest naprawdę rozbudowana i naprawdę odpowiednia cenowo. Poza tym mają własną drukarnię, co jest dla mnie ogromnym plusem, bo można wszystko wykonać w jednym miejscu. Sprawdźcie sobie, co i jak!
Posty: 25
• Strona 1 z 1
Wróć do Pomysły szalone i całkiem racjonalne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości